رئیس پلیس فتای استان سمنان سهم هزینه های ایجاد امنیت در مقابل هزینه های توسعه فاوایی بانک ها را بسیار ناچیز دانست و تاکید کرد امروزه بانکی می تواند پیشرو باشد که موجبات جلب اعتماد مردم و سرمایه گذاری بیشتر را فراهم کند
رئیس پلیس فتای استان سمنان سهم هزینه های ایجاد امنیت در مقابل هزینه های توسعه فاوایی بانک ها را بسیار ناچیز دانست و تاکید کرد: امروزه بانکی می تواند پیشرو باشد که موجبات جلب اعتماد مردم و سرمایه گذاری بیشتر را فراهم کند.
سرهنگ "سیدعلی میراحمدی" در همایش سراسری کارکنان بانک ملی استان سمنان که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شده بود، به معرفی پلیس فتا، شرح وظایف، ماموریتها و اهداف و چشم اندازهای این پلیس پرداخت.
سرهنگ میراحمدی در ادامه به نقش و عملکرد بدافزارها و ارائه راهکارهای ارتقای امنیت شبکه پرداخت و در خصوص امنیت کارت بانک ها گفت: مد نظر داشته باشید که مهمتر از خود کارت بانک، اطلاعات حساب (شماره حساب و رمز دوم) می باشد پس در نگهداری آن دقت شود.
وی با طرح این سوال که آیا می دانید در صورت تحصیل رمز و شماره حساب افراد می توان از آن در بستر اینترنت بسیار سوء استفاده کرد؟ به ارایه توصیه هایی در خصوص درگاه های بانکی، بالا بردن سطح امنیت بانکداری الکترونیکی، بالا بردن امنیت دستگاههای ای تی ام و عابربانک ها، فعالسازی سامانه پیامکی و اطلاع رسانی به موقع به صاحبان حساب همزمان با تراکنش حساب ها پرداخت.
سرهنگ میراحمدی در ادامه در خصوص امنیت شبکه و پایدارسازی آن در شرایط بحرانی و بازگشت به حالت عادی و سرویس دهی به مردم نکات مهمی را مطرح کرد.
وی تاکید کرد: سهم هزینه های ایجاد امنیت در مقابل هزینه های توسعه فنی بانک ها بسیار ناچیز است و امروزه بانکی می تواند پیشرو باشد که در بحث اعتماد مشتریان بتواند امنیت سرمایه مردم را به خوبی تامین نماید تا موجب جلب اعتماد آنان شود.
رئیس پلیس فتای استان سمنان در پایان سخنان به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام سوء توسط افراد فرصت طلب بر روی دستگاه ATM پیشنهادات زیر را به مسئولان و کارکنان بانک ملی استان ارایه کرد:
1- درج هشدارهای مرتبط با حوزه بانکداری بر روی مانیتور ATM
2- ملزم کردن کاربران دستگاه های ATM دربازه زمانی دو ماهه به تغییر رمز اول و دوم حساب خود
3- مکان یابی صحیح برای نصب دستگاه ATM از مسئولان بانک ها
4- مکان یابی صحیح برای نصب دوربین به منظور بهره برداری از تصاویر ضبط شده از کاربران ATM
5- ارسال پیامک به مشتریان استفاده کننده از دستگاه ATM با کوچکترین تراکنش مالی
6- ایجاد بستر سخنگو در تمامی دستگاه های ATM به صورتی که کلیه عملیات صورت پذیرفته بر روی دستگاه از بلندگو تعبیه شده به زبان فارسی جهت اطلاع کاربر پخش شود و همچنین فراهم کردن امکان ترجمه منوهای انگلیسی به فارسی در صورت انتخاب گزینه زبان انگلیسی
7- امکان تائیدیه هرگونه تراکنش مالی توسط مشتری با استفاده از بستر sms از دستگاه های ATM
منبع : ایسنا
دیدگاه خودتان را ارسال کنید