رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت نزدیک به 300 میلیون سابقه ثبت اسناد رسمی در دفترخانهها و 700 هزار سابقه ثبت علائم تجاری، طرحهای صنعتی و اختراعات در حوزه مالکیت صنعتی در طول صد سال تشکیل شده و کار عکسبرداری از همه این سوابق در حال انجام است
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: نزدیک به 300 میلیون سابقه ثبت اسناد رسمی در دفترخانهها و 700 هزار سابقه ثبت علائم تجاری، طرحهای صنعتی و اختراعات در حوزه مالکیت صنعتی در طول صد سال تشکیل شده و کار عکسبرداری از همه این سوابق در حال انجام است.
"احمد تویسرکانی" معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در برنامه زنده تلویزیونی "صبح بخیر ایران" در شبکه اول سیما، با اعلام این مطلب گفت: با راهاندازی سامانه ثبت الکترونیکی اسناد رسمی سالانه بیش از 20 میلیون سند رسمی که به صورت کاغذی تنظیم میشد، اکنون به طور الکترونیکی و بدون نیاز به کاغذ انجام میپذیرد.
وی افزود: ایجاد بانک شناسه اشخاص حقوقی اقدامی مهم در جهت انتظام بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی کشور بوده و تاکنون حدود یک میلیون و هفتصد هزار شناسه، به اشخاص حقوقی در این بانک اختصاص داده شده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به کاهش مراجعات به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری نیز اظهار کرد: با راهاندازی سامانه الکترونیکی ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری، میزان مراجعات به ادارات ثبت شرکتها به کمتر از یک دهم کاهش یافته است.
معاون رییس قوه قضائیه افزود: برنامهریزی و اقدام لازم جهت ایجاد آرشیو الکترونیکی پروندههای ثبتی در حال انجام است که بر اساس آن کلیه پروندههای ثبتی داده آمایی شده و با ایجاد بانک اطلاعاتی این پروندهها، دیگر در روند امور ثبتی نیازی به استفاده از پروندههای کاغذی و جابجایی مداوم آنها نخواهد بود.
وی تصریح کرد: نزدیک به 300 میلیون سابقه ثبت اسناد رسمی در دفترخانهها و 700 هزار سابقه ثبت علائم تجاری، طرحهای صنعتی و اختراعات در حوزه مالکیت صنعتی در طول صد سال تشکیل شده و کار عکسبرداری از همه این سوابق در حال انجام است.
تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم دستیابی به سلامت اداری تنها با تکیه بر مجازاتها و برخوردها، اظهار کرد: باید با مطالعه، راههای تخلف را ببندیم و این کار در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال انجام است.
وی افزود: در سالهای گذشته سالانه حدود 20 هزار بازرسی حضوری از واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در سراسر کشور صورت می گرفت که با راه اندازی سامانه های الکترونیکی و امکان رصد برخط فعالیتها، شاید در آینده دیگر نیازی به بازرسیهای حضوری وجود نداشته باشد و اکنون نیز این میزان به حداقل رسیده است.
منبع : باشگاه خبرنگاران
دیدگاه خودتان را ارسال کنید