بیشترین درخواست مشاوره مربوط به مسائل خانوادگی است

رییس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به تشریح عملکرد این مرکز پرداخت و گفت حدود 100 قاضی با این مرکز به صورت شبانه‌روز همکاری می‌کنند

رییس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به تشریح عملکرد این مرکز پرداخت و گفت: حدود 100 قاضی با این مرکز به صورت شبانه‌روز همکاری می‌کنند.

جعفر بشارتی اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در سال 84 و در زمان ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی تاسیس شد. هدف اصلی این مرکز ارایه مشاوره حقوقی آسان و رایگان به مردم و در عین حال تسهیل دسترسی مردم به مسوولان عالی قضایی است.

وی با بیان این که مرکز ارتباطات قوه قضاییه به صورت شبانه‌روزی به ارایه مشاوره حقوقی به مردم می‌پردازد، ادامه داد: این مرکز در سال 84 حدود 18 کارشناس داشت و در حال حاضر 120 کارشناس دارد.

بشارتی با بیان این که بیشترین تماس‌های مردمی با این مرکز پیرامون مسایل خانوادگی است، گفت: این موضوع 75 درصد از تماس‌ها را به خود اختصاص داده است.

رییس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه افزود: در طول 6 ماهه نخست سال جاری نزدیک به 700 هزار خدمات تلفنی و اینترنتی ارایه داده‌ایم.

وی با بیان این که وب‌سایت مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌ها بشمار می‌رود، گفت: نزدیک به 2500 تا 3000 نفر در طول شبانه روز از وب سایت این مرکز در ایران و حتی کشورهای دیگر بازدید می‌کنند. به عنوان مثال در 6 ماه اول سال از کشور آمریکا 18 هزار نفر از طریق وب سایت این مرکز درخواست مشاوره داشته‌اند.

وی افزود: در مورد سازمان پزشکی قانونی فقط به ارایه مشاوره پرداخته‌ایم و تاکنون انتقادی از این سازمان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه گزارش نشده است.

دادیار دادسرای دیوان عالی کشور تحولات اخیر در قانون جدید مجازات اسلامی در برخورد با مجرمان و متهمان روانی و مجنون را محصول تلاش های همایش طب و قضا دانست و گفت: در مباحث مربوط به دیات در قوانین قبلی با مشکلاتی روبرو بودیم که برگزاری این همایش‌ها در تسهیل و حل این مشکلات بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن 129 مربوط به شهر تهران و شماره 09699 در سراسر کشور و وب سایت www.moshaver129.ir با ما ارتباط داشته باشند.

منبع : ایسنا