رعایت حقوق بشر جزیی از اعتقادات دینی ماست

رئیس کل دادگستری استان تهران رعایت حقوق بشر و تکریم انسان را جزیی از اعتقادات دینی جامعه ایران دانست و گفت همه ما در جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به رعایت حقوق بشر و تکریم انسان می‌دانیم

رئیس کل دادگستری استان تهران رعایت حقوق بشر و تکریم انسان را جزیی از اعتقادات دینی جامعه ایران دانست و گفت: همه ما در جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به رعایت حقوق بشر و تکریم انسان می‌دانیم.

سایه سنگین سیاست بر حقوق بشر - وکلا و پیشبرد حقوق بشر - ما و حقوق بشر - حقوق بشر و اینترنتی خواندنی شد - حقوق بشر ، پرسش های دشوار - طراحی جالب ، لوگوی حقوق بشر با خط میخی و آیه قرآن 

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران عصر روز یکشنبه در دیدار جمعی از وکلای جوان عضو کانون وکلای پاریس با تشریح ساختار قضایی جمهوری اسلامی ایران و اعلام آمادگی به منظور تبادل تجربیات علمی و حقوقی میان دو کشور به موضوع تروریسم در جهان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان اصلی تروریسم است.

وی اعتقاد به باورهای صحیح دینی و ترویج آن، مقابله با تروریسم دولتی و برخورد قضایی قاطع با حوادث و جرایم تروریستی را از جمله بسترها و اقدامات موثر در مقابله با جریان تروریسم دانست و افزود: شاهدیم که برخی از کشورها حتی به تروریست‌ها پناه می‌دهند و از آن‌ها پذیرایی می‌کنند در حالی که اگر دست از حمایت از تروریسم بردارند زمینه‌های مقابله جدی با تروریسم در گام‌های بعدی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به ادعاهای غربی‌ها در خصوص حقوق بشر و تروریسم با تاکید بر مقید بودن جمهوری اسلامی ایران به رعایت موازین حقوق بشر و مقابله با تروریسم افزود: به تبلیغات غربی‌ها در این خصوص کاری نداریم و بر اساس اعتقادات دینی خود مخالف تروریسم و رعایت نشدن حقوق انسان‌ها هستیم.

رابطه بین مالکیت فکری و حقوق بشر - آشنایی با مبانی نظری و فلسفی حقوق بشر در اسلام - مبانی حقوق بشر در ایلام و دنیای معاصر 

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اهمیت وکالت از منظر اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران افزود: قوانین موضوعه ما برگرفته از مبنایی اسلامی مملو از مقررات مربوط به وکالت در دعاوی مختلف است و در این قوانین بر حق دسترسی به وکیل و حضور وکیل در مراحل مختلف دادرسی تاکید شده است.

وی با تاکید بر این‌که «اطمینان‌بخشی به مردم در خصوص رسیدگی درست و قانونی به مشکلات و دعاوی آن‌ها رویکرد دستگاه قضایی است» اظهار کرد: از طریق سیستم‌های نظارتی و ارزشیابی قضات و هیئت حفظ حقوق شهروندی در تلاش هستیم که مردم را به سلامت کار و رسیدگی در دستگاه قضایی اطمینان دهیم.

وی افزود: بسیاری از قضات ما به قضاوت به عنوان شغل نگاه نمی‌کنند بلکه آن را عبادت خدای متعال می‌دانند.

رئیس کل دادگستری استان تهران از آمادگی برای گسترش همکاری‌های حقوقی و قضایی با دیگر کشورها از جمله فرانسه خبر داد و گفت: برای همکاری در عرصه‌های مختلف از جمله همکاری‌های حقوقی و قضایی با کشورهای منطقه‌ای و اروپایی بارها آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم.

همجنس گرائی در تقابل میان حقوق اسلام و حقوق بشر - حقوق بشر ابزار سیاسی کاری قدرت های استکباری 

وی حضور زنان در مناصب و مشاغل قضایی در جمهوری اسلامی ایران را از جمله دادگستری استان تهران مناسب توصیف و تاکید کرد: بر خلاف ادعاهای برخی از غربی‌ها زنان در جامعه اسلامی ایران حضور فعالی دارند.ش

منبع : ایسنا