لزوم توجه به امور بهداشتی و درمانی زندانیان

وزرای دادگستری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی مشترک راهکارهای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی محکومین را مورد بحث و بررسی قرار دادند

وزرای دادگستری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی مشترک راهکارهای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی محکومین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ظهر روز(چهارشنبه) در جلسه‌ای که به دعوت حجت الاسلام والسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونین وی، شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی و اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی در وزارت دادگستری برگزار شد، در خصوص مسایل درمانی و بیمه زندانیان و نیز پزشکی قانونی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وزیر دادگستری در این نشست با بیان این مطلب که در مورد وضعیت بهداشتی و درمانی زندانیان با مشکلاتی روبرو هستیم، خواستار همکاری هرچه بیشتر وزارت بهداشت با قوه قضاییه در این خصوص شد.

وی همچنین در مورد پزشکی قانونی، با انتقاد از کمبود نیرو در این بخش در برخی مناطق کشور، پیشنهاد کرد وزارت بهداشت برای رفع این مشکل، بخشی از پزشکان خود را بصورت پاره وقت در اختیار قوه قضاییه قرار دهد.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به وضعیت نابسامان حضور محکومین بیمار در بیمارستانها، تصریح کرد: می توان با استفاده از ظرفیت شهرداری و ایجاد بستر مناسب تعامل با قوه قضاییه، بیمارستان ویژه‌ای برای نگهداری از زندانیان نیازمند دریافت خدمات پزشکی و درمانی تاسیس کرد.

بر اساس این گزارش در این جلسه که با حضور مقامات و مسوولین وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قوه قضاییه همراه بود، بر لزوم توجه بیش از پیش به شرایط نگهداری و وضعیت بیمه و درمان زندانیان و خانواده آنان و نیز مسایل مربوط به پزشکی قانونی تاکید شد.

منبع : ایسنا