انتشار مجموعه نظرات شورای نگهبان درباره اصول 52 و 53 قانون اساسی

پژوهشکده شورای نگهبان همراه با تصویب قانون بودجه سال 1394 کل کشور اقدام به انتشار مجموعه نظرات شورای نگهبان در خصوص اصول (52) و (53) قانون اساسی کرد

پژوهشکده شورای نگهبان همراه با تصویب قانون بودجه سال 1394 کل کشور اقدام به انتشار مجموعه نظرات شورای نگهبان در خصوص اصول (52) و (53) قانون اساسی کرد.

 با توجه به این مطلب که معمولا پایان هر سال فصل بررسی و تصویب بودجه سالیانه کل کشور مربوط به سال آینده در مجلس شورای اسلامی و بررسی و تایید آن توسط شورای نگهبان است، پژوهشکده شورای نگهبان با توجه به اهمیت موضوع کلیه نظرات شورای نگهبان که با استناد به اصل (52) و (53) قانون اساسی صادر شده را در دو مجموعه مجزا منتشر کرد.

دو اصل فوق مهمترین اصول قانون اساسی مرتبط با بودجه سالیانه کل کشور هستند که در بررسی‌های شورای نگهبان در رابطه با قوانین بودجه سالیانه مورد استناد این شورا قرار می‌گیرند.

این دو گزارش، از سری گزارش های «اصول قانون اساسی در پرتو نظرات شورای نگهبان» منتشر شده که از ابتدای قانون اساسی شروع و تاکنون تا اصل پنجاه و سوم این قانون گردآوری و منتشر شده است.

در این مجموعه، کلیه نظرات شورای نگهبان از زمان تاسیس تاکنون که با استناد به اصول قانون اساسی صادر شده به تفکیک هر اصل منتشر می‌شود تا منعکس کننده رویه گذشته و جاری شورای نگهبان در استناد به اصل مزبور باشد. در این مجموعه علاوه بر نظرات شورای نگهبان، مصوبه مورد ایراد شورا و همچنین اصلاحات بعدی آن تا زمان نهایی شدن نیز جهت استفاده بیشتر قرار داده شده است.

این مجموعه در حال حاضر به صورت گزارش منتشر شده و در صفحه «پرونده اصول قانون اساسی» در سایت پژوهشکده شورای نگهبان (www.shora-rc.ir) قابل مشاهده و استفاده است.

منبع : ایسنا