اجرای قانون جدید مشاغل سخت و زیان آور

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه قانون جدید مشاغل سخت و زیان آور چندی پیش از سوی وزیر کار ابلاغ و پس از آن نرم افزار جدید نیز طراحی و مستقر شد گفت اکنون قانون جدید برای مشاغل سخت و زیان آور اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه قانون جدید مشاغل سخت و زیان آور چندی پیش از سوی وزیر کار ابلاغ و پس از آن نرم افزار جدید نیز طراحی و مستقر شد گفت: اکنون قانون جدید برای مشاغل سخت و زیان آور اجرا می‌شود.

سید تقی نوربخش  درباره اجرای قانون جدید مشاغل سخت و زیان آور گفت: این قانون چند هفته پیش ابلاغ شد اما نرم افزار آن آماده نبود که اکنون برقرار شده و در سراسر کشور قابل اجراست.

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید بحث احتساب توالی سوابق بیمه‌ای اصلاح شده است عنوان کرد: بر این اساس مصوب شد که اگر کسی به جای 10 روز، 365 روز هم غیبت غیرموجه داشته باشد توالی سابقه بیمه‌اش به هم نمی‌خورد، بنابراین مشکل خیل عظیمی از کسانی که به دلیل داشتن بیش از 10 روز غیبت در سال از مزایای احتساب توالی سوابق بیمه‌ای خود محروم می‌شدند، برطرف شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: کارفرما حق چهار درصد خود را پرداخت می کند و ما هم مستمری را برقرار می‌کنیم و مشکل اعتباری در این خصوص نداریم.

منبع : ایسنا